Stała oferta szkoleniowa i terapeutyczna

Informujemy, że w roku 2013 będą realizowane następujące warsztaty, programy i szkolenia:

DOFINANSOWANE Z GMINY MIASTA TORUŃ

- PORADY I KONSULTACJE
- PROWADZENIE GRUPY WSPARCIA

TYTOŃ A ZDROWIE
- prowadzący: Ewa Rudewicz- pedagog, socjoterapeuta oraz pedagodzy toruńskich szkół ponadgimnazjalnych
- adresaci programu: uczniowie klas maturalnych - ok. 80 klas maturalnych
- zakres merytoryczny:
Zajęcia prowadzone są w klasach maturalnych przez pedagogów. Podczas zajęć uczniowie uzyskują wiedzę dotyczącą skutków palenia papierosów dla zdrowia.
- termin:

ZNAJDŹ WŁAŚCIWE ROZWIĄZANIE
- prowadzący: Małgorzata Kusińska - pedagog
- adresaci programu: nauczyciele, wychowawcy klas 6. szkół podstawowych i klas gimnazjalnych, rodzice - 10 realizatorów, w każdej grupie 25 uczestników
- zakres merytoryczny:
Program Edukacji Antynikotynowej skierowany do uczniów szkół podstawowych i gimnazjów. Ma charakter profilaktyczny, ukierunkowany na wykształcenie u dzieci świadomej umiejętności radzenia sobie w sytuacjach, w których inne osoby palą przy nich papierosy. Uczniowie wzmacniają poczucie własnej wartości oraz uczą się radzenia sobie z problemami.
- termin:

NIE PAL PRZY MNIE, PROSZĘ

- prowadzący: Małgorzata Kusińska – pedagog
- adresaci programu: uczniowie klas I – III szkół podstawowych - 10 realizatorów, 25 uczestników w grupie
- zakres merytoryczny:
Zajęcia mające charakter profilaktyczny ukierunkowane na zagrożenia wynikające z czynnego i biernego palenia tytoniu.
- termin:

DZIECKO W KRYZYSOWEJ SYTUACJI RODZINNEJ
- prowadzący: Agnieszka Bukowiecka – psycholog , mediator rodzinny.
- adresaci programu: rodzice w trakcie rozwodu, separacji, osoby opiekujące się dziećmi swoich partnerów oraz ci rodzice, którzy zauważają u swoich dzieci nietypowe zachowania wynikające z trudnych sytuacji rodzinnych - 12 - 15 uczestników w grupie
- zakres merytoryczny:
1. Sytuacja kryzysowa w rodzinie – konflikt, separacja, rozwód
2. Jak prawo chroni dziecko w sytuacji rozwodu rodziców?
3. Rodzice w sytuacji rozstania / co przeżywają rozstający się małżonkowie?
• na co narażone są kobiety, gdy zostają się same z dziećmi / z czym muszą się zmierzyć
• na co narażeni są mężczyźni, gdy odchodzą / z czym muszą się zmierzyć
• opieka naprzemienna / plan rodzicielski
• co zrobić, by pozostać rodzicem
4. Sytuacja psychologiczna dziecka
• jak dzieci reagują na rozstanie rodziców?
5. Jak dziecko radzi sobie z rozwodem?
• co wpływa na radzenie sobie?
• etapy przeżywania przez dziecko rozwodu rodziców
6. 9 życzeń dzieci, których rodzice są w trakcie separacji lub rozwodu
7. Jak pomóc dziecku oswoić się z nową sytuacją / formy pomocy dziecku
8. Nowy partner.
9. Mediacje rodzinne – czym są i jak mogą pomóc w sytuacji konfliktu rodzinnego.
- termin:

WSPÓŁFINANSOWANE Z WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO - POMORSKIEGO

SZKOŁA DLA RODZICÓW I WYCHOWAWCÓW CZ.I

- prowadzący: Alicja Kembrowska - pedagog, socjoterapeuta
- adresaci programu: rodzice, nauczyciele, wychowawcy - 14 - 16 uczestników w grupie
- zakres merytoryczny:
Zajęcia prowadzone są metodami aktywnymi, uczą rodziców i nauczycieli m.in. w jaki sposób rozmawiać z dzieckiem, w jaki sposób pomóc dziecku w radzeniu sobie z własnymi uczuciami, jak reagować i zachowywać się w sytuacji agresji, odmowy ze strony dziecka. Uczy nowych sposobów porozumiewania się dorosłych z dziećmi.
- termin:

SYNDROM WYPALENIA RODZICIELSKIEGO - ZESPÓŁ WYPALENIA SIŁ ( JAK BYĆ LEPSZYM RODZICEM)
- prowadzący: Barbara Nasarzewska – pedagog, socjoterapeuta, terapeuta uzależnień, mediator rodzinny, praktyk NLP, trener biznesu , rozwoju osobistego
- adresaci programu: rodzice , opiekunowie dzieci i młodzieży z problemem uzależnień, prezentujących zaburzenia zachowania - 10 - 12 uczestników w grupie
- Zawartość merytoryczna programu:
• Funkcje i zadania rodziców wobec dziecka, skutki samotnego rodzicielstwa
• Postawy wychowawcze rodziców i ich wpływ na funkcjonowanie społeczne dziecka
• Fazy rozwojowe oraz typowe dla tego okresu zachowania dziecka
• Język komunikacji w relacji rodzic – dziecko, preferencje sensoryczne; jak rozmawiać, słuchać, działać
• Jak rozpoznać problem – lista sygnałów ostrzegawczych, typologia zachowań
• Potrzeby dziecka a potrzeby rodzica – źródło konfliktów;
• Gdzie szukać pomocy , jak zadbać o siebie
- zakres merytoryczny:
Większość rodziców, opiekunów dzieci sprawiających problemy (uzależnionych, eksperymentujących, agresywnych, przejawiających zaburzenia sfery emocjonalnej i społecznej) dotyka zespół wypalenia sił (burn-out syndrome). Powstaje on w wyniku długotrwałego stresu, napięcia, przeciążenia obowiązkami, brakiem zrozumienia ze strony innych, presją społeczną „bycia dobrym rodzicem”.
Często działania terapeutyczne, kompensacyjne, lecznicze nakierowane są na dziecko pozostawiając rodziców z ich lękami, obawami, stereotypami dotyczącymi ich roli i zachowań jakie prezentują wobec dziecka ( odrzucenie, lęk, obawa, strach, zmęczenie, zniechęcenie, negacja itp.) Konsekwencją takich nie ujawnionych i nie przepracowanych stanów emocjonalnych są narastające i zaburzone relacje między dzieckiem a rodzicem. Rodzice nie rozumiejąc swojego zachowania, czują złość, frustrację, ukrywają to co czują, stosują silne mechanizmy obronne np. (minimalizację , wypieranie, przeniesienie).
- Cele:
Pokazanie rodzicom że to co czują i jak się zachowują w sytuacji długotrwałego stresu w problemie jest czymś typowym co wymaga poznania, zrozumienia bez negatywnej oceny samego siebie i opracowania nowej, skutecznej strategii kontaktów z własnym dzieckiem. W konsekwencji większe poczucie mocy sprawczej, danie sobie prawa do przeżywania trudnych stanów emocjonalnych, przećwiczenie w grupie innych osób o podobnych problemach tego z czym mamy trudność, co jest tajemnicą rodziny lub tajemnica osobistą.
- termin:

W CIENIU OLBRZYMÓW - grupa terapeutyczna, ** 1.spotkanie: 16 stycznia 2014 r., godz.17:00, 10 spotkań
PTZN Plac św. Katarzyny 9 ( Zespół Szkół nr 10 )
Lista na warsztat jest już zamknięta, możliwe zapisy na kolejną edycję.
- **prowadząca: Barbara Nasarzewska - pedagog, socjoterapeuta, terapeuta uzależnień, mediator, praktyk NLP
- adresaci: osoby dorosłe z syndromem DDA (Dorosłe Dzieci Alkoholików) i DDD (Dorosłe Dzieci z Rodzin Dysfunkcyjnych) - 10 - 12 uczestników w grupie
- zakres merytoryczny:
Celem zajęć jest poprawa funkcjonowania w sferze osobistej i zawodowej, wzrost samooceny, mocy sprawczej, budowania satysfakcjonujących związków i relacji. Praca w grupie w życzliwej i przyjaznej atmosferze pozwala uczestnikom 'rozliczyć się' z przeszłością, z tym, co trudne, bolesne, ograniczające. Poznać to znaczy zrozumieć, a zrozumieć to znaczy uwolnić się od bólu, lęku, gniewu by budować swoje dorosłe życie. Program realizowany w dwóch częściach po 10 spotkań.

MEDIATOR W SZKOLE W SYTUACJI KONFLIKTU cz. III

- prowadząca: Barbara Nasarzewska – pedagog, socjoterapeutka, terapeuta uzależnień, mediator rodzinny, praktyk NLP, trener biznesu , rozwoju osobistego
- adresaci: uczniowie, rodzice, nauczyciele, pedagodzy - 10 - 12 uczestników w grupie
- zakres merytoryczny:
o konflikt- czym jest, rodzaje, jak przebiega
o rola mediatora
o wzorce dobrej komunikacji - style, techniki, systemy reprezentacji
o mediacje - zasady, techniki, procedury, przebieg
- termin:

SZCZEGÓŁY DOTYCZĄCE TERMINÓW I LICZBY GRUP PODAMY NIEBAWEM.

**PORADNIA PROFILAKTYKI ŚRODOWISKOWEJ DLA DZIECI, MŁODZIEŻY, DOROSŁYCH UDZIELA BEZPŁATNIE:
PORAD,
KONSULTACJI,
WSPARCIA,

W ZAKRESIE:

- UZALEŻNIEŃ,
- TRUDNOŚCI WYCHOWAWCZYCH,
- SYTUACJI KRYZYSOWYCH,
- PRZEMOCY,
- AGRESJI
OD PONIEDZIAŁKU DO PIĄTKU OD 10:00 - 18:00, PLAC ŚW. KATARZYNY 9, TEL. 56 655 52 70.**

GRUPA WSPARCIA DLA RODZICÓW DZIECI UZALEŻNIONYCH - PONIEDZIAŁEK, W GODZ. 17:00 - 19:00

SERDECZNIE ZAPRASZAMY